reklama

Pohľad späť

Nedávno som sa prehŕňal adresármi, hľadajúc materiály do školy a objavil som zopár kúskov mojej starej tvorby. Áno, boli časy, keď som písal naozaj všeličo. Prinášalo mi to úľavu a pokoj. Dnes sa nad niektorými textami len pousmejem, no iné ma donútia sa zamyslieť a pozrieť sa do svojho vnútra, pretože minulosť je časť našej osobnosti. Tu je jeden z nich...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Duša

Dnessom videl bojovníka. Osamotený stál na okraji hlbokej priepasti, vysoký akodávni pohanskí bohovia, brnenie na mnohých miestach poškriabané a prevalené. Miestamibolo pofŕkané krvou. Opieral sa o mohutný meč a mesiac obkresľoval jeho mohutnú,bitkami poznačenú siluetu. Pôvabná tvár sa mračila, vrásky starostízvýrazňovali niekoľko hlbokých rezných rán, ktoré sa mu nečakane otvorili nalícach. V jeho črtách nebolo ani stopy po bolesti, no po tvári mal roztiahnutýtieň, napriek mesačnému svitu, ktorý nebol schopný jeho chmáry rozohnať. Avšakobčas chmára ustúpila a pery mu zvlnil jemný úsmev. Vtedy zhlboka nasal vzduch,ochutnal vôňu sveta a v jeho zraku sa zatrblietali hviezdy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto dlhobojovala chmára s úsmevom, nerozhodne, ale napriek tomu zápasili ďalej. Keď sauž zdalo, že úsmev zvíťazí, nečakane sa vytratil a chmára na tvári zotrvávala.Radosť sa nevracala, smútok a sebaľútosť zahalili celú jeho bytosť. Urobil krokk okraju priepasti, strašná hĺbka pred ním roztvorila náruč. Veril som, že jeto koniec, že opustí tento svet, napriek všetkým víťazstvám i porážkam.

A v tomokamihu sa niečo stalo. Krajinu a bralo pohladil mocný vietor, prinášajúcisviežosť, ľahkosť i silu ducha, tvrdý a neúprosný ako najstaršie hodnoty prírody.Niesol na svojich krídlach ťahavú pieseň. Pieseň divokých zemí a šírych lesov,kde život neprestáva, tam sa preháňajú sivé tiene. Vytie vlka. Práve vtedy somuž vedel, že bojovník sa života nevzdá, nie len tak. Úsmev sa vrátil a živýpohľad prežiaril tmavú noc. Vietor priniesol so sebou chladivý dážď a ten terazvychádzal zo svojho domova v hustých mračnách v ústrety suchej skale. Krv zbrnenia zmizla, škrabance sa stratili a bojovník už nebol. Namiesto neho tamstál nemenej mohutný, avšak omnoho pôsobivejší obraz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krásnyrytier, sebaistý a mocný vo svojom pokoji, žiarivá zbroj ho obopínala ako druhápokožka a ako tam tak stál, sám na okraji strašnej hĺbky, zdal sa večný aneporaziteľný. Z tváre mu vychádzala matná žiara lásky a citu, ktorá mudodávala nadpozemský vzhľad.

Zahľadelsa na mňa a moja myseľ precitla. Neviem, ako, ale vedel som, kto bol tenbojovník i kým sa raz môže stať. Nech ma už čaká čokoľvek, nikdynezapochybujem, že všetko, čo prišlo a čo ešte len príde, je správne. Zvolímvždy ťažšiu cestu, z ktorej vystúpime vždy obaja, ja i moja duša, o niečo lepší.Takto sa budem snažiť ísť po ceste od bojovníka k rytierovi. Neviem, či sadostanem do cieľa, to nemôže vedieť nik, ale cestu mám a je pre mňa dôležitéaspoň po nej kráčať…

Daniel Ochodnický

Daniel Ochodnický

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Obyčajný človek s túžbou vyvíjať sa podľa svojich predstáv a prianí. Žijem na hranici reality a fantázie, pričom ako mnohí milujem viac ríšu snov a preludov ;) Život beriem ako prichádza, veď, čo ma nezabije, to ma posilní... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu